Glavna stranica

Dobrodošli na stranice Gradskog zbora "Brodosplit"!
Muški zbor "Brodosplit" osnovan je 1972. godine. Svojim radom, brojem nastupa, zanimljivošću programa, vrijednošću interpretacije, kulturom pjevanja, osebujnom zvučnošću i kompaktnošću glasova - ovaj zbor je izrastao u red najcjenjenijih zborova u Hrvatskoj.
_______________________________________________________________________________
12. travnja 2022. - Promocija filma "Uskrsnuće", Hrvatski dom, Split, 20.00 sati
”Uskrsnuće” je naziv oratorija koji je melograf, aranžer, skladatelj i dirigent Ljubo Stipišić napisao za Muški zbor “Brodosplit”. Prvi oratorij jednog hrvatskog skladatelja s temom Uskrsnuća splitski Zbor snimio je u prosincu 2016. godine u studiju Assunta Radio Vatikana – kao prvi zbor koji nije iz Rima, a dobio je takvu ponudu.
Nakon toga je oratorij postao dio programa radija i veliki je uspjeh Zbora, a ujedno je i vrhunska promocija hrvatske glazbene baštine. Tonski zapis bio je polazna točka, nakon kojega “Brodosplit” naručuje film koji scenaristički potpisuju, osim Matka Petrića, još i predsjednik Zbora Mladen Velat i njihov umjetnički voditelj i dirigent Vlado Sunko.
O Stipišićevu glazbenom djelu maestro Sunko kaže: – Oratorij “Uskrsnuće” za muški zbor i sola a cappella skladan je u duhu crkvenoga i pučkog pjevanja u Dalmaciji, a stihovni predložak nastao je na temeljima Evanđelja Mateja, Marka, Luke i Ivana, koje je dramski osmislio i na čakavski govor staroga Splita prilagodio Ljubo Stipišić Delmata.
Oratorij je nastao 2003., a idejno i formalno predstavlja nastavak na njegovo već poznato djelo “Kalvarija”, oratorij za mješoviti zbor i sola a cappella, skladan desetak godina prije. Melodije i motive Stipišić pronalazi u raznim slojevima pučkih crkvenih i glagoljaških napjeva, kao i u dalmatinskoj klapskoj pjesmi – veli. Oratorij ima sedam manjih cjelina: “Pred Isusovim grobom”, “Gospod na putu za Emaus”, “Isus se ukazuje učenicima”, “Isus, Toma i učenici”, “Na obali Tiberijadskog mora”, “Isus i Šimun Petar”, “Na gori u Galileji”, a solističke dionice pjevaju Ivan Žitko (Isus), Vinko Marojević (Evanđelist), Ante Kovačević (Petar Šimun), Ivan Bošnjak (Toma/Blizanac), Damir Radovan (Mladić anđeo i Učenik prvi), Eduard Grenc (Učenik drugi, Kleofa) i Stjepan Mihanović (Starješina).
Alatima vizualne umjetnosti dočarati jedno ovakvo glazbeno djelo nesvakidašnji je zadatak o kojem je redatelj Matko Petrić dugo razmišljao: – Glazbenik sam koji filmom nastoji slijediti emocije Ljube Stipišića u oratoriju, ono što je on osjećao bilo je najvažnije – prisjeća se redatelj. Snimke iz Katuna, Komiže – Slika je odraz glazbe, a raspoloženje je melankolično, tromo, djelo je rađeno u tradiciji starog splitskog pjevanja. Na koncu sam se opredijelio za art koncepciju. Uz dio dokumentarnog i igranog materijala u filmu, jedan dio napravio sam kao umjetničku asocijaciju. U temi koja je velika po sebi svakako sam želio izbjeći kič. Spojio sam realno i zamišljeno, realne situacije sa snoviđenjem, hrabra je to odluka bila, rekao bih. U dokumentarnom dijelu koristio sam snimke koncerata “Brodosplita” u crkvama u Katunima, Komiži i danas porušenoj Crkvi srca Isusova u Zagrebu, gdje su nastupali sa Stipišićevim oratorijem.
Dio je sa snimanja u vatikanskom studiju, a dio iz velike dvorane u Dioklecijanovim podrumima, u ambijentu rimske kulture. Neki su materijali nastali na lokalitetima tipičnim za Mediteran i za mjesto Isusova pojavljivanja: u kamenom kršu, među mediteranskim raslinjem, uz more. Slika Isusa i Šimuna Petra koji love ribu snimljena je tijekom noćnog ribarenja na Visu, na plivarici, a finale je u solinskoj “kavi”, u jednom surom, kataklizmičkom ambijentu.
Isus se zadnji put pojavljuje... Zbor pjeva, a sniman je s velike visine, dronom, i pjevači odlaze... Više je tu zemlje nego neba. Jer Isus je uskrsnuo, a mi nismo ništa naučili, tu smo, u ovoj “dolini suza”, nameće se kao simbolika – govori Matko Petrić.
________________________________________________________________________________________