English Hrvatski Print this page

Glavna stranica

Dobrodošli na stranice Gradskog zbora "Brodosplit"!

Muški zbor "Brodosplit" osnovan je 1972. godine. Svojim radom, brojem nastupa, zanimljivošću programa, vrijednošću interpretacije, kulturom pjevanja, osebujnom zvučnošću i kompaktnošću glasova - ovaj zbor je izrastao u red najcjenjenijih zborova u Hrvatskoj.

 

_______________________________________________________________________________

12. travnja 2022. - Promocija filma "Uskrsnuće", Hrvatski dom, Split, 20.00 sati

”Uskrsnuće” je naziv oratorija koji je melograf, aranžer, skladatelj i dirigent Ljubo Stipišić napisao za Muški zbor “Brodosplit”. Prvi oratorij jednog hrvatskog skladatelja s temom Uskrsnuća splitski Zbor snimio je u prosincu 2016. godine u studiju Assunta Radio Vatikana – kao prvi zbor koji nije iz Rima, a dobio je takvu ponudu.

Nakon toga je oratorij postao dio programa radija i veliki je uspjeh Zbora, a ujedno je i vrhunska promocija hrvatske glazbene baštine. Tonski zapis bio je polazna točka, nakon kojega “Brodosplit” naručuje film koji scenaristički potpisuju, osim Matka Petrića, još i predsjednik Zbora Mladen Velat i njihov umjetnički voditelj i dirigent Vlado Sunko.

O Stipišićevu glazbenom djelu maestro Sunko kaže: – Oratorij “Uskrsnuće” za muški zbor i sola a cappella skladan je u duhu crkvenoga i pučkog pjevanja u Dalmaciji, a stihovni predložak nastao je na temeljima Evanđelja Mateja, Marka, Luke i Ivana, koje je dramski osmislio i na čakavski govor staroga Splita prilagodio Ljubo Stipišić Delmata.

Oratorij je nastao 2003., a idejno i formalno predstavlja nastavak na njegovo već poznato djelo “Kalvarija”, oratorij za mješoviti zbor i sola a cappella, skladan desetak godina prije. Melodije i motive Stipišić pronalazi u raznim slojevima pučkih crkvenih i glagoljaških napjeva, kao i u dalmatinskoj klapskoj pjesmi – veli. Oratorij ima sedam manjih cjelina: “Pred Isusovim grobom”, “Gospod na putu za Emaus”, “Isus se ukazuje učenicima”, “Isus, Toma i učenici”, “Na obali Tiberijadskog mora”, “Isus i Šimun Petar”, “Na gori u Galileji”, a solističke dionice pjevaju Ivan Žitko (Isus), Vinko Marojević (Evanđelist), Ante Kovačević (Petar Šimun), Ivan Bošnjak (Toma/Blizanac), Damir Radovan (Mladić anđeo i Učenik prvi), Eduard Grenc (Učenik drugi, Kleofa) i Stjepan Mihanović (Starješina).

Alatima vizualne umjetnosti dočarati jedno ovakvo glazbeno djelo nesvakidašnji je zadatak o kojem je redatelj Matko Petrić dugo razmišljao: – Glazbenik sam koji filmom nastoji slijediti emocije Ljube Stipišića u oratoriju, ono što je on osjećao bilo je najvažnije – prisjeća se redatelj. Snimke iz Katuna, Komiže – Slika je odraz glazbe, a raspoloženje je melankolično, tromo, djelo je rađeno u tradiciji starog splitskog pjevanja. Na koncu sam se opredijelio za art koncepciju. Uz dio dokumentarnog i igranog materijala u filmu, jedan dio napravio sam kao umjetničku asocijaciju. U temi koja je velika po sebi svakako sam želio izbjeći kič. Spojio sam realno i zamišljeno, realne situacije sa snoviđenjem, hrabra je to odluka bila, rekao bih. U dokumentarnom dijelu koristio sam snimke koncerata “Brodosplita” u crkvama u Katunima, Komiži i danas porušenoj Crkvi srca Isusova u Zagrebu, gdje su nastupali sa Stipišićevim oratorijem.

Dio je sa snimanja u vatikanskom studiju, a dio iz velike dvorane u Dioklecijanovim podrumima, u ambijentu rimske kulture. Neki su materijali nastali na lokalitetima tipičnim za Mediteran i za mjesto Isusova pojavljivanja: u kamenom kršu, među mediteranskim raslinjem, uz more. Slika Isusa i Šimuna Petra koji love ribu snimljena je tijekom noćnog ribarenja na Visu, na plivarici, a finale je u solinskoj “kavi”, u jednom surom, kataklizmičkom ambijentu.

Isus se zadnji put pojavljuje... Zbor pjeva, a sniman je s velike visine, dronom, i pjevači odlaze... Više je tu zemlje nego neba. Jer Isus je uskrsnuo, a mi nismo ništa naučili, tu smo, u ovoj “dolini suza”, nameće se kao simbolika – govori Matko Petrić.

 

________________________________________________________________________________________